شرکت پلاستونیک تلاش نموده با تولید انواع مخازن و منابع آب و مایعات از جنس پلی اتیلن FoodGrade در ابعاد و احجام مختلف پاسخگوی نیاز شهروندان عزیز باشد. همانگونه که عنوان شد تمامی مخازن از پلی اتلین FoodGrade  مورد تایید وزارت بهداشت و با نشان استاندارد ملی ایران تولید می شوند. این مخازن کاملا بهداشتی در انواع مخزن تک لایه یا بی رنگ ، دو لایه و سه لایه و ضد جلبک  تولید می شوند. به صورت سفارشی امکان تولید مخازن ذخیره آب چند لایه و مخازن چند لایه ( بیش از سه لایه ) و فوم دار در رنگهای مختلف وجود دارد . مخازن ذخیره مایعات پلی اتیلن با ضخامتهای مختلف در این شرکت تولید می شوند. انواع مخازن و مخزن ذخیره آب صنعتی و مخزن اسید و مخزن مواد شیمیایی نیز در این شرکت تولید می شوند. 

در ادامه به اجمال انواع مخازن ذخیره بهداشتی آب به شرح ذیل معرفی می گردند:

مخازن افقی

این مخازن با داشتن ارتفاع کم در فضاهایی با محدودیت ارتفاع به خوبی قابل نصب و استفاده هستند. ( ابعاد و قیمت مخازن افقی )

 مخازن عمودی

این مخازن با اشغال کمترین سطح در مکان هایی که محدودیت ارتفاع ندارند قابل استفاده می باشند . (ابعاد و قیمت مخازن عمودی )

مخازن مکعبی و کتابی

       این مخازن در سه حجم 230 لیتری مکعبی ، 800 لیتری مکعبی افقی و 1000 لیتری و 2000 لیتری کتابی تولید می شوند. این مخازن مکعبی با شکل هندسی خاصشان با اشغال کمترین فضا و با امکان نصب در فضاهای بلا استفاده ، حجم ذخیره قابل توجهی را در اختیار شهروندان عزیز قرار می دهند. (ابعاد و قیمت مخزن مکعبی )

مخازن مادولار افقی

      این مخازن به صورت ویژه به دو شکل سبک و سنگین ( مخازن قابل دفن ) با هدف ذخیره آب و با قابلیت کاربری در سپتیک تانکها و پکیجهای تصفیه فاضلاب تولید می شوند و دامنه حجمی آنها از 5000 لیتر تا 100000 لیتر قابل افزایش است.

وان های صنعتی و شیلاتی

     وانها به صورت بدون رنگ تولید می شوند. این محصولات به عنوان حوضچه های کاملا بهداشتی در صنایع غذایی و شیلاتی کاربری دارند. خاصیت ضد خوردگی این استخرهای کوچک پلی اتیلنی موجب گردیده در صنایع و به خصوص در انواع روشهای آبکاری فلزات کاربری داشته باشند. ( ابعاد و قیمت وان پلی اتیلن )

مخازن تک لایه :

   این مخازن به صورت بی رنگ و یا رنگی مطابق سفارش مشتری قابل تولید می باشند.

کاربری: ذخیره سازی آب آشامیدنی در مکانهای تاریک و مواد غذایی و انواع مواد شیمیایی (جایگزین استینلس استیل)

مخازن دو لایه:

   لایه داخلی این مخازن بی رنگ یا سفید و لایه بیرونی آنها رنگی می باشد. به دلیل وجود لایه رنگی نور کمتری  به داخل مخزن نفوذ پیدا می کند.

کاربری : ذخیره سازی آب آشامیدنی و مواد غذایی و انواع مواد شیمیایی (جایگزین استینلس استیل)

مخازن سه لایه:

   این مخازن دارای سه لایه با رنگهای متمایز می باشند . به صورت معمول لایه های داخل و بیرونی سفید رنگ هستند و لایه میانی با رنگ مشکی مانع نفوذ از نور به داخل مخزن می شود. این مسئله در محیط های روشن علاوه بر جلوگیری از تشکیل و رشد جلبکها در داخل مخازن نگهداری آب ، مانع از تاثیر مخرب نور آفتاب و اشعه یو وی آن بر ترکیبات شیمایی دیگر سیالات ذخیره شده در این مخازن می گردد.

کاربرد: ذخیره سازی آب آشامیدنی و مواد غذایی و شیمایی حساس به نور

مخازن فوم دار:

   این مخازن بر حسب نیاز مشتریان به فرمهای دو لایه و سه لایه تولید می شوند. وجود لایه فوم علاوه بر افزایش ضخامت و ایجاد استحکام سبب کاهش انتقال حرارت از جداره مخزن شده و در شرایط آب و هوایی گرم و سرد، دمای داخل مخزن را در مدت طولانی تری ثابت نگه می دارد.

کاربرد: ذخیره سازی آب آشامیدنی و مواد غذایی که نیاز به محافظت در برابر یخزدگی و تغییرات دمایی دارند.

 مخازن انبساط شوفاژخانه:

   یکی دیگر از تولیدات پلاستونیک مخازن انبساط شوفاژخانه ( بالانس آب در گردش شوفاژخانه ) به رنگ زرد و به صورت فوم دار می باشد. این مخازن بدون نیاز به عایق پیچی و با توجه به خاصیت ضد خوردگی دارای 3 سال گارانتی تعویض و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند.

 از آنجایی در فرآیند طراحی و ساخت مخازن ضخامت دیواره آنها برای نگهداری سیالاتی با چگالی نزدیک به یک (مانند آب) در نظر گرفته شده است لذا برای مایعات چگال تر باید از مخازن ویژه (با ضخامت بیشتر) استفاده نمایید. در چنین مواردی لطفا با کارشناسان شرکت فرمایید.